Kennys vardagliga blogg

20:38:48

Semesterbloggen - Dag 1

Tja tja bloggen!

Första dagen här i Göteborg.
Vi kom ner sent igårkväll. 19:56 tror jag klockan var. Incheckningen stängde kl 20:00 så vi hann precis.

När vi hittat på våran plats så var det bara att plocka upp tältet. Tog oss en och en halv timme att plocka upp tältet, blåsa upp luftmadrasser och göra oss hemmastadda. Sedan blev det en promenad runt campingen bara innan sängdags.

Sov helt okej första natten.
Tog en stund att somna, sen låg jag och vred och vände mig väldigt mkt. Vaknade första gången 06:18 och trodde klockan var 08:18. Men när jag fått gnugga ur dimman ur ögonen så såg jag vad klockan var. Vaknade ett par gånger på morgonen men somnade typ om lika snabbt igen.

Benny petade på mig strax efter kl 8.
Drog mig en stund efter det sen gick vi upp, gjorde ett toabesök och borstade tänderna innan vi drog till närmsta Ica supermarket och inhandlade frukost för resten av veckan.
Käkade lite frukost och skrev ner vad vi ville hitta på.
  • Åka Paddan
  • Liseberg
  • Testa beachvolleyboll
  • Besöka klubbhuset (innebandy butik)
  • Besöka SF Bokhandel
  • Besöka Slottskogen
  • Gå på Bio
  • Spela äventyrsgolf
  • Åka Go cart
  • Ev hyra el scooter
Efter frukost chillade vi en stund innan vi tog bilen in till stan. Parkerade vid Scandinavium. Besökte klubbhuset och tog sedan en promenad till biografen och betalas eviobiöjetter till kvällen och sedan vidare till turistbyrån för att lösa 3 dagars kort till spårvagnen. Påväg dit gick vi förbi tre gymnasieskolor. Skolorna började tydligen här idag. Vilket påverkade mig en aning negativt. Kände hur jag önskade att jag kunde bli så gammal igen och få göra om gymnasiet.

För er som inte vet så har jag inte tagit studenten, fått springa ut ut balkongen på ullvigymmasiet och åkt traktorflak. Jag gick på iv i tre år. Skolkade sista halvåret och hoppade sedan av gymnasiet för att jag blev mobbad både fysiskt och psykiskt och sextrakaserad. Pluggade sedan upp högstadiebetygen på komvux för att kunna komma in på fordonsprogrammet. Lyckades läsa upp betygen så jag kunde söka mig in på gymnasiet igen. Men blev då nekad för att jag var för gammal. Blott 21 år gammal. Blev en lång historia.

Hur som helst så kände jag att tankarna tryckte ner mig och mitt humör. Började sakna en relation väldigt mycket. Att bli kär, hålla ngn i hand, närhet etc. så humöret var inte det bästa.  Men efter ett besök på turistbyrån och lunch på subway så blev humöret lite bättre. Käkade en taco beef på subway. Första gången jag provade den. Och det va fanken den godaste sub mackan jag nånsin käkat.
Efter lunch så gick vi vidare till SF bokhandel. Där köpte jag en deadpool figur till min deadpool samling. Benny handlade lite saker också.
Sedan skulle vi leta rätt på en frisör. Låg en precis breve. Så vi gick in där. Fick en tid 30 min senare. Så vi gjorde ett besök på apoteket först. Sedan satte vi oss en stund innan jag skulle klippas. Lite dyrt var det. Men fick håret tvättat och nöjd med resultatet.
Efter frisörbesöket tog vi en promenad tillbaka till biografen. Vi såg husdjurens hemliga liv 2. As kul var den.
När bion var slut och vi tillbaka till bilen och åkte till donken för och käka. Efter det blev det ett besök på Frölunda torg innan vi drog tillbaka till tältet.
Det har varit en lång dag med mycket motion, och en hel del negativa tankar. Men skönt att jag lyckades stoppa mina negativa tankebanor och fokusera på här och nu.
Imorgon är en ny dag. Då kommer Tim och Mathilda hit. Planeras Go-cart tävling mot Tim och förhoppningsvis beachvolleyboll :)